بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتور جستجو و یا Seo همیشه بصورت رازی کوچک بوده و خواهد بود. Google سلطان موتورهای جستجو و موتورهای جستجوی دیگر که تلاش می کنند صعود کنند، همواره در حال تغییر الگوریتم خود برای جلوگیری از یکنواختی و قابل دسترس بودن هستند. با این حال، چند شیوه خوب و ساده برای رتبه بندی در موتورهای جستجو وجود دارند؛ شیوه هایی که از نظر پیاده سازی نسبتا برای طراحان وب آسان هستند. این روزها رقابت در صنعت طراحی سایت به این معنی است که ساخت یک سایت برای مشتری که به نظر خوب و قابل استفاده می رسد؛ کافی نیست. ما باید همه آن چه که داریم را به منظور حفظ ارتباط و تعامل مشتریان خود ارائه دهیم.
یک راه برای انجام این کار ارائه یک سایت سئو پسند است. البته، یک سایت سئو پسند باید دارای کد های واضح و سازمان یافته باشد. اگر شما وب سایت ها را با کدهای سازمان یافته و واضح نسازید، قادر نخواهید بود مردم را به خدماتی که ارائه می دهید متقاعد نمایید. با این سخنان، در اینجا یک چک لیست ساده سئو برای طراحان وب آورده شده است. قبل از اینکه شما سایت را راه اندازی کنید، مطمئن شوید که این مراحل را اجرا کرده اید و در مسیر رسیدن به سایت سئو پسند هستید.
1. تعریف چند عبارت کلیدی
تعریف کلمات کلیدی اهداف تعیین شده را تضمین می کند و شما از همان ابتدای پروژه بر این مساله تمرکز خواهید داشت.
لازم نیست تعداد عبارات انتخابی بسیار زیاد باشد؛ دو یا سه عبارت برای بهینه سازی قابل قبول است، و برای عبارات رقابتی یا عباراتی که به ندرت جستجو شده اند استفاده از ابزار جستجوی مبتنی بر کلید واژه گوگل به منظور اطمینان بخشی از بهینه سازی توصیه می شود.
2. استفاده مناسب از اطلاعات متا
اطلاعات متا به ویژه کلمات کلیدی و توضیحات، هنوز برای اجرا و پیاده سازی مهم هستند.
3. استفاده از یک فایل مناسب Robots.txt
یک فایل robots.txt فایلی است که عنکبوت های موتورهای جستجو زمانی که در سایت می خزند به آن نگاه می کنند. اگر سایت شما این ویژگی را نداشته باشد تلاش های جستجوی شما محدود خواهد بود.
4. استفاده از یک برچسب عنوان موثر
برچسب عنوان، یک شرح کوتاه، یا عنوان است که نشان داده می شود در بالای زبانه مرورگر شما زمانی که شما در سایت هستید.
5. استفاده نکردن از فلش
فلش کامل نبوده و باعث از بین رفتن سئو سایت شما می شود اما هنوز هم مسائلی را برای موتورهای جستجو زمانی که در صفحه index قرار می گیرند، فراهم می کند.
6. ساخت یک سایت سریع
امسال گوگل سرعت لود را به عنوان عامل رتبه بندی در موتورهای جستجو اضافه کرده است. بنابراین، اگر شما یک سایت بسازید که به آرامی لود می شود، به تلاش های سئو بودن سایت خود صدمه وارد خواهید کرد.
7. ساخت و ارائه نقشه سایت
نقشه سایت یک فایل XML کوچک است که به موتورهای جستجو کمک می کند که بطور موثر به سایت شما بخزند.
8. آموزش مشتری خود
در نهایت، لازم است که آموزش های لازم را به مشتری خود بدهید که شما چکاری انجام می دهید، چرا در حال انجام آن هستید، آنها چکاری انجام دهند که به شما کمک کنند، و انتظارات آنها در چه حدی باید باشد.
برای مثل، آنها باید عکس هایشان را به دقت عنوان گذاری کنند و بطور مداوم نوشته های جدید با محتوای مناسب که از عبارات کلیدی خود و مشابه آن استفاده می کند، ایجاد کنند.